Aankomst en ontvangst in Siem Reap .. !

29 mei 2016

Na ongeveer 2 uur en een kwartier vliegen vanaf Singapore landen we dan eindelijk op Siem Reap Airport in Cambodja ! Deze vlucht was van een duidelijk ander kaliber dan de eerste , de landing deed ook wat mensen wit wegtrekken... maar we zijn er.

HELLO CAMBODIA !  CHUM REAP SUOR.. !​

In de rij voor een visum waarvoor in het vliegtuig al de nodige formaliteiten waren ingevuld, pasfoto erbij, 30 dollar en daarna aansluiten in de volgende rij want dit visum werd door 8 beambten beoordeeld en of voorzien van een stempel.. ! Uiteindelijk had iedereen zijn visum en koffer en konden we in de bus naar ons hotel.

Aangekomen in Siem Reap valt vooral op dat iedereen hier op een brommer of scooter rijd en dat er weinig verkeersregels zijn maar iedereen gewoon relaxed z'n dingetje doet.. Siem Reap is de toeristische stad van Cambodja vanwege de ligging dichtbij de tempels van Angkor Wat.

We werden door team 1 zeer enthousiast ontvangen in de lobby van het hotel (Royal Crown) en we konden inchecken. Een zeer net hotel met goede kamer en ook de wifi is tot nu toe prima.

Ongeveer 1,5 uur hadden we om even op te frissen daarna zouden we vertrekken met team 1 naar een restaurant voor de gezamenlijke maaltijd.

Deze maaltijd hadden we in een ander hotel (5*) werkelijk schitterend gelegen en tijdens onze maaltijd waren er optredens van authentieke Khmer dansers en Khmer muziek. We kregen veel info en het eten was geweldig... ook de eerste Angkor biertjes smaakten uitstekend....... tot einde avond de rekening kwam... !

Diners en lunches zijn inclusief .. drinken is voor eigen rekening en daar maakte dit 5* hotel misbruik van door ons 7 dollar 26 voor een biertje te berekenen.. !  We hebben het gelaten voor wat het was maar daar word niet meer teruggekeerd,​ Ter vergelijking gemiddeld koste een halve liter (niet in hotels) zo'n 0,60 dollarcent.

De avond hebben we afgesloten met een biertje in het hotel samen met Jacob van Wits die ons uitstekend heeft bijgepraat over zijn belevenissen de eerste week. Na 36 uur op te zijn geweest ging het kaarsje uit en zijn we gaan slapen.

Het belooft wat... we zijn er klaar voor.