Singapore ... !

29 mei 2016

​Na 12  uur vliegen in een super deluxe airbus 350 van Singapore Airlines kwamen we om 06.00 uur in de ochtend aan op Singapore Airport ! (Changi). Tijdsverschil is 6 uur dus in Nederland was het middernacht.  De reis is ons meegevallen, we zijn 12 uur lang door en door verwend met drankjes (wat je maar wil) en diverse maaltijden, het hield niet op ! Leo geeft aan bij thuiskomst ook zo'n belletje te installeren en dan hoopt hij natuurlijk dat Thea met zo'n karretje voorbij komt en serveert wat er gewenst word...

Nadat we het toestel hadden verlaten zijn we op zoek gegaan naar de begeleiders van de Singapore Heritage stadstoer, maar eerst als echte Hollanders natuurlijk nog even de gratis 20 Singapore dollar geincasseerd die we op de luchthaven kunnen spenderen aan eten en drinken.

Het stortte werkelijk van de regen in Singapore en uiteindelijk zijn we in 2 bussen verdeeld de toer gaan maken.

Showers in Singapore

Indrukwekkende stad, super schoon en zeer aparte gebouwen... de engelse invloeden zijn ook nog zichtbaar. Waanzinnig duur een appartement kost al snel enkele tonnen tot een miljoen euro.... en vrijwel geen werkeloosheid en criminaliteit.

We zijn op diverse locaties gestopt en dan hadden we vaak een 20 minuten tot een half uur om even rond te lopen. Het weer was drukkend, vochtig en klam... de regen was inmiddels gestopt maar nat werd je toch wel.

We voelden ons net een stel japanners, snel de bus uit foto's nemen en weer door naar het volgende.. !  Singapore had er inmiddels een nieuwe toeristische attractie bij ..... onze eigen Leo .. ! Een groep Vietnamese dames wilde koste wat kost met Leo op de foto en zelfs visitekaartjes werden er afgegeven.

Leo als toeristische attractie in Singapore

Na ca. 2,5-3 uur zijn we teruggereden naar de luchthaven en hebben we onze dollars omgezet in een maaltijd en een biertje ! De vermoeidheid begon een rol te spelen we waren inmiddels ruim 24 uur op en hadden een nacht gemist.. Wakker blijven en volhouden was het beste hadden we besloten.

Om kwart voor twee 's middags weer naar de gate voor onze vlucht naar Cambodja die om 14.35 uur zou vertrekken.

Op naar ons uiteindelijke reisdoel.. Siem Reap !

Leo & Erik

1. Gerard Berendsen:
    29 mei 2016
    Laat Leo maar lekker dromen wat karretje en belletje betreft.
    Goede reis en voor straks welterusten
  2. Johan en Betsy Breedijk:
    Hallo Leo,

Kun je zo'n boom meenemen voor in de voortuin? Heel apart zijn ze past wel op de Lupine-oord! Ja, ja dat zou je wel willen he dat er een karretje voor bij komt met een mooie dame er bij! Je blijft een lekkerbek ha ha.