Mountainbike tocht naar de tempels van Angkor... !

4 juni 2016

Na een avond waarop ik het avondmal helaas heb moeten overslaan vanwege te frequent bezoek aan het kleine kamertje.... ! Om 05.30 opgestaan want om 07.00 uur vertrokken we per mountainbike naar Angkor. Ons gehele team (50) heeft de afgelopen 2 dagen last gekregen van de enorme hitte en de inspanningen die we verricht hebben in het dorpje.. onze darmen reageren en doen regelmatig een beroep op onze sprints richting een toilet... het mag de pret niet drukken.. hoort erbij na zo'n week in deze omstandigheden dus dealen ermee en zorgen dat je op tijd bent... !

Mountainbikes verdeeld .. helmpjes op en fietsen maar.. eerst door Siem Reap waar wederom opviel dat al het verkeer (vooral brommers/scooters) zo makkelijk en gemoedelijk voorrang geeft aan wie dan ook.. Eerste stop bij het stadhuis waarnaast de ticketservice voor Angkor is gevestigd.. maar liefst 40 balies geeft aan wat voor toeristen trekpleister dit is. Iedereen op de foto en je foto werd op het ticket geprint.

Off road tussen de sloppenwijken van  Siem reap door de bush naar Angkor... prachtig .. onderweg hoorden we de apen maar zagen ze nog niet.

Respect voor Leo .. het tempo was redelijk en hij deed het toch maar in de wederom zinderende hitte .

We zijn gestopt bij 3 tempels.. waarvan Angkor Wat als laatste de belnagrijkste en grootste is .. tussendoor nog een lunch en fruitbreak gehad en ook de apen gezien voor ons neus en boven ons in de boom.....!

Meer kan ik niet vertellen lieve mensen... sit back relax .. zet het foto album op diashow.. check wat video's en .................. dat spreekt voor zich.

Compleet sprakeloos over wat we gezien hebben .. erg bijzonder.

Terug even aangezet op de mountainbike en 25-30 km aan het uur terug naar Siem Reap want de regen en het onweer hingen boven ons.. Leo bleef in de kopgroep goed meedraaien.. wederom respect van iedereen.

Nu in het hotel .. groep 3 is gearriveerd en tijd voor bijpraten en een biertje.. voor het eerst even het zwembad ingedoken deze week.

We gaan zo gezamenlijk eten en dan zullen wij hun bijpraten over onze ervaringen.

Morgen overdracht op de bouw en dan weer vlug terug .. vervolgens naar de luchthaven voor onze vlucht naar Vietnam en daarna naar Singapore.. om uiteindelijk nog weer in te stappen naar Schiphol... wat reisuurtjes voor de boeg.. moe maar zeer voldaan en met een fantastische groep gaan we deze laatste uren hier beleven... ! Ik kijk natuurlijk uit naar huis naar vrouw en kind en Leo natuurlijk ook naar Thea en de kinderen/kleinkinderen... deze ervaring/beleving zal ons nog heeeeeeeeeel lang heugen.

Geweldig gewoon.

Tot snel allemaal..

Leo & Erik

1. Pa en ma:
    4 juni 2016
    Leo had de roze trui een dag te vroeg eigenlijk.
    groet
  2. Renata:
    4 juni 2016
    Wat hebben jullie goed werk gedaan daar. Straks weer lekker naar huis met een hele ervaring rijker.
    Veilige reis terug
  3. Wilma van IJzendoorn - de Kruijff:
    4 juni 2016
    Wat een mooie en indrukwekkende dag zal dit voor jullie geweest zijn. Super gaaf zeg. Deze ervaring hebben jullie in ieder geval op zak en wordt niet meer van jullie afgenomen. Super goed werk verricht en het erg naar de zin gehad...

Wij zullen ook blij zijn als je weer thuis bent, 10 dagen is best lang...

Goeie en vooral veilige reis terug... Pff, stonden jullie maar alvast veilig op Schiphol;-)
  4. Erik van der Beek:
    Beste Erik en Leo.
    Bedankt voor de geweldige verhalen van jullie belevenissen in Cambodja. Wij hebben het met veel bewondering gevolgd en ervan genoten. Een goede terugreis naar Holland.
  5. Thea:
    4 juni 2016
    wat een geweldig verhaal erik en de super foto's ook dit was volgens mij een super dag
    erik en leo jullie hebben 10 fantastische dagen gehad veel gedaan en mee gemaakt.zoveel goed werk gedaan wat zullen die mensen blij zijn.Maar ik ben weer super blij als jullie maandag weer op schiphol staan .Kan niet wachten en ik niet alleen liefs thea en Rico
  6. Coby de Kruijff:
    4 juni 2016
    Wouw wat een ervaring zeg en mooie foto's ook. Top werk verricht en leuk om jullie dagen en werk verhalen te lezen. Goede reis naar huis.
  7. Peter van der lingen:
    5 juni 2016
    Goed gedaan jongens deze ervaring gaan jullie nooit meer vergeten goede Reis terug en tot snel