Bouwdag 4 ... Eerste woningen klaar en toiletten in aanbouw.. !

2 juni 2016

Na een betere nachtrust (5 uur geslapen..maar flinke vooruitgang) goed opgestaan zoals gewoonlijk om 6 uur om na het ontbijt de rit weer te maken naar onze bouwlocatie's.

We staan dagelijks om 6 uur op en zijn rond 6 uur weer terug... en voor de mensen die denken dat we met vakantie zijn..... we hebben nog niets van de stad gezien en zelfs het zwembad van ons hotel zijn we nog niet in geweest zo druk zijn we met ons dagelijkse programma maar dat voelt fantastisch.

Voor we starten liepen we langs een rijstpelmachine die zo uit de oude tijd lijkt te komen geweldig (zie video's) om te zien en functioneel..!

De eerste woningen komen vandaag af en Leo startte bij huisje 4 ... Erik vandaag met een nieuwe ploeg aan een nieuwe opdracht begonnen.. Een toilet bouwen !

Temperatuur vandaag rond de 41 graden en daar begonnen we aan het graafwerk... er moest een gat rond 1 meter gemaakt worden met een diepte van 1,5 meter. samen met collega Buck om en om aan het graven geweest en het vocht gutste uit onze lijven.. dat doet het al de hele week maar dit ging nog een tikkie verder.

Onze andere teamgenoten waren druk met de overkapping die getimmerd moest worden. We gingen erg goed en hard en konden na de lunch de eerste ringen in het gat laten zakken.. ! Ik heb Leo opgetrommeld van een andere bouwplaats om de specie aan te maken en af te smeren.. zo werkten we eindelijk samen deze week.

De opvangbak op afschot geplaatst en er grond omheen aangebracht voor de stenen die nog gemetseld moesten worden voor de uiteindelijk plaat met daarin het hurk toilet.  Tijdens het opbrengen van de grond zag Leo iets krioelen het bleek een kleine giftige slang te zijn met een vreemde kleur die direct door de locals werd weggewerkt... best apart niet groot maar wel gevaarlijk.

Einde dag compleet gesloopt maar erg voldaan is het toilet bijna af morgen oplevering maar we hebben alvast een voorproefje gedaan en Leo mag hem inwijden als dat doorspoelt is het toilet prima in orde.... !

Ook zijn we nog even langs geweest bij de bewoners van huisje 3 die ook klaar is mede dankzij van Dillen heeft dit gezin een sterk verbeterd onderkomen en dat is natuurlijk geweldig en ze zijn erg dankbaar.

Team 2 heeft vandaag echt heel veel af kunnen krijgen morgen pakken we nog wat extra zaken op en 's middags gaan we opleveren en ceremonieel overdragen aan de bewoners dit word vast heel speciaal en betekent ook onze laatste bouwdag...helaas.

Leo en ik bedanken iedereen die appt, of reageert op onze verhalen en avonturen.. erg leuk mensen we beleven een geweldig avontuur en hebben het ontzettend naar ons zin .. het is zo'n speciale ervaring.. moeilijk te beschrijven maar we proberen het.

Nu naar het avondmaal en een koud pilsje die zal smaken en.. verdiend.

Leo heeft hier trouwens zijn eigen biermerk..

Leo & Erik

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard Berendsen:
    2 juni 2016
    Niet verkeerd die huisjes. Goed werk.
    Leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen
  2. Thea:
    2 juni 2016
    jonge jonge wat een zwaar werk hebben jullie weer verricht en dat in die hitte dubbel petje af .
    liefs thea
  3. Pa Ma.:
    2 juni 2016
    Gisteren in een dipje vandaag in de put met een grote grijns, geweldig werk mannen. We zitten weer te genieten van jullie bezigheden. Morgen nog een fijne werkdag, het gaat snel. Bedankt voor het verslag met foto`s. Dikke kus Pa en Ma.
  4. Johan en betsy Breedijk:
    2 juni 2016
    Dag kanjers, Leuk jullie op deze manier te volgen
    Leo het gaat goed met mijn buurvrouw .
    Succes met de laatste werkdag en een goede reis terug
  5. Cees:
    2 juni 2016
    Fantastisch mannen wat een belevenissen en wat een goed werk doen jullie. Dat toiletje krijgt een vuurdoop
  6. Corrie van der Heijden:
    2 juni 2016
    Geweldig werk verricht mannen ! succes nog de laatste dag en goede reis terug !
  7. Coby de Kruijff:
    2 juni 2016
    Jeetje wat een verbetering die huisjes. Denk dat de bewoners er heel blij mee zullen zijn. Lekkere regenbuitjes daar. Hoewel hier in Nederland met name Achterhoek/Limburg en Brabant staan nu ook huizen en straten onderwater. Weer knap werk verricht mannen. Succes morgen en alvast een goede reis terug. Groet Coby
  8. A3:
    3 juni 2016
    Mannen, groot respect voor wat jullie daar allemaal doen, ook insecten eten!!!!.
    Geniet nog even van de laatste dagen en daarna voldaan terug. Veilige terugvlucht toegewenst.